Tröttmössa fast Fredag

 
 
 
 
 
Morning på er
 
Har bara sovit några ynka timmar och inser att jag bara får bita ihop idag.... Jobbade över till sena kvällen och vid 05 plingade telefonen då Filippa meddelade att hennes tåg var inställda idag.
 
 
Jo tack jag känner till problematiken med tågen då detta är vad jag sysslar med i mitt dagliga jobb! Herregud stackars resenärer och lokförare och alla tappra snöskottare ute i spåren. När det snöar och blåser som det gör just nu går det inte att köra tåg med någon ordning....
 
 
Flera personer är ute och hand-skottar och sopar växlar, när dom är klar med en går dom till nästa och vips är den första växeln igensnöad igen!
 
Bästa är att ställa in tågen så slipper resenärerna bli fast ute i längst spåren utan el i värsta fall, vilket var precis vad som hände med ett av tågen igår....
 
 
 
 
 
 
Jag ska strax slänga på mej varma kläder och ta en prommenad så hjärnan kvicknar till.
Vid 10-tiden ska jag nämligen hämta lilla Tilda och barnvakta henne fram till 14 för att direkt kliva in på jobbet igen... Blir en lång helg detta!
 
 
Hoppas jag kan sova i natt i alla fall för klockan ringer tidigt igen i morgon bitti!
 
 
 
 
 
 
Bästa påfyllningen då jag dippar är absolut en smoothie fullproppad med vitaminer, ett par kokta ägg och några nötter! Så gott och mättande, sött och salt får begäret stillat
 
 
 
 
 
Hoppas ni får en fin fredag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se