Halloumi-stroganoff i mina matlådor

 
 
 
 
 
Lördag
 
Vaknade redan vid 06-tiden trots ledig helg.... men som ni vet hör detta till det normala för mej. Tassade upp för att inte väcka Nikki som sov bredvid mej. Tände i båda kakelugnarna för nu visar termometern -28!! Alltså dom lovade mildare väder idag?
 
Rullade ut min matta framför elden och startade med skön yoga, bästa morgon-myset.
 
 
 
Idag ska ni få ett busenkelt recept som passar perfekt i matlådan och att frysa in
 
 
 
 
 
 
Stroganoff med halloumi istället för korv
 
Skär osten i bitar och stek så den får en fin yta
Hacka vitlök och gul lök som du tillsätter
I med krossade tomater, grädde, tomatpuré, lite chilisås och en grönsaksbuljongtärning - Låt detta puutra i några minuter
 
Jag tillsätter även paprika eller morotsbitar för extra näring!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dags att smaka upp stroganoffen med torkad Timjan
 
 
 
 
 
 
En klick Dijonsenap
 
 
 
 
 
 
....och slutligen en skvätt Balsamvinäger. Fortsätt att koka ihop på lägre värme några minuter
 
 
 
 
 
 
Vi äter detta med Bulgur då hela familjen gillar det OCH ni måste även göra min kål-sallad som vi äter till nästan allt och just till den här rätten är den i princip ett måste!
 
 
Ta vitkål, rödkål eller spetskål
Strimla och lägg i skål
Pressa över massor med citron
Häll på olivolja och några nypor flingsalt
 
 
SÅ Gott & Nyttigt & Mättande då man måste tugga mycket vilket tar tid och gör dej automatiskt mättare!
 
 
 
 
 
Hoppas ni provar denna vegetariska variant, våran familj gillar den jättemycket!
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se