Snabb veggie-mat

 
 
 
God morgon tisdag
 
 
Jisses idag är det Game-Day för Sverige...är ni laddade eller bryr ni er inte alls om VM?!  Jag tycker det ska bli super-spännande att se matchen i eftermiddag, känns som nu har vi bara allt att vinna!
 
 
 
 
Idag ska ni i alla fall få en snabb veggie-rätt att kanske lägga på minnet!
 
Det här med att laga vegetariskt är inte alls komplicerat utan tvärtom gör jag alltid efter man-tager-vad-man-haver-principen! Här blev det som en gryta som sedan serveras med bulgur,
 
 
 
 
 
 
 
 
Tärna upp en bit Halloumi som du fräser med olja i en gryta/stekpanna
Låt osten bli härligt gyllenbrun
I med hackad lök, vitlök och en tärnad zuccini (jag hade även selleri i kylen upptäckte jag efter fotot togs, så även den åkte med i fräset)
 
Häll över en förpackning krossade tomater och en grönsaksbuljongtärning
 
Låt detta puttra ihop ca 6-7 minuter (är aldrig så noga med tiden jag går på känsla...)
Släng i ett gäng med goda körbärstomater och låt dom gå med ytterligare ett par minuter
 
Servera med bulgur och hacka över basilika!
 
 
 
 
 
 
 
 Halloumin gör gott med sin sälta medans tomaterna bidrar med sötma, älskar varma små tomater! Gillar du selleri ska du absolut satsa på att slänga ner några hackade stänger för de ger grytan härligt krisp!
 
Bara härliga vitaminer rätt ut i kroppen, det gillar vi!
 
 
 
 
 
Idag blir det dock nåt helt annat till middag.... Fotbollsmat eller äta-framför-tv-mat....Nachotallrik! Gott att äta under en förhoppningsvis spännande match!
 
 
 
//PIllan
 


Mums, så gott!

Men det gick ju så bra för Sverige:) åh denna maträtt måste jag lägg på minnet , har en tonårspojke här i bland som är vegeterian:)kramar





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se