Badmintonfest 2018

 
 
 
 
 
 
Numera en tradition är den årliga badminton-festen hos vännerna Nicke och Carina. Det bjuds på mat och dryck och sedan följer en rafflande turnering på gräsmattan med den där raketsnabba lilla fjäderbollen!
 
 
 
I år hade jag och A väldigt dåligt med krafter för vi kom nog sist skulle jag tippa.... vi får väl skylla på att vi gått en golftävling timmarna innan och orken var slut ;)
 
 
Hur som helst så hade vi supertrevligt hela gänget och njöt av den underbara juni-kvällen.
Nikki hade kompisen Bob och dom två hade en hel del bus för sig. Hon hänger oftast med oss när vi är på festligheter och det är ju toppen om det finns nån liten kompis att hänga med!
 
 
 
 
 
 
Här satt vi i solskenet och njöt av bubbel och skratt!
 
 
 
 
 
Kolla in "svansföringen" på mej och på Philip på andra sidan nätet!
 
Hahah ja det gäller att ha snabba ben och kunna sträcka sig efter den där lilla snabba rackaren till boll!
 
 
 
 
 
Nikki och Bob vilar i skuggan mellan bus och lek
 
 
 
 
Olika korvar lades på grillen - alltså det är bra gött med körv ibland!
 
 
 
 
Nikki och Bob sprang över till grann-ungdomarna och joinade dem för ett litet dopp
 
 
 
 
Värdparet och även bästa vännerna Nicke och Carina
 
Nicke som dessutom vann dagens golftävling tillsammans med Bosse! Hatten av och dom spelade riktigt bra då jag och A gick i samma boll som dem!
 
 
 
 
Anna och Philip som var ungdomarna i gänget var väl också dem som hade mest spänst och ork!
 
 
 
 
 
Tack för en supertrevlig kväll, vi tar revanch nästa år!
 
 
 
//PIllan


Så kul med badmintonfest!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se