Glasstajm och massor med jobb

 
 
 
-Kom nu barn, jag har gjort marängsviss!
 
 
 
 
Snacka om att jag är helt dagvill just nu.....men det är alltså fredag, trevligt!
Är inne i en riktig jobb-period och kliver inte av förrän nästa torsdag. Dagarna går i ett och det blir liksom inte att jag riktigt reflekterar över vilken veckodag det faktiskt är....
 
Semester får jag v 30 så det är ett tag kvar.... Men då ska det verkligen njutas av lediga dagar och bara vara!
 
 
 
Förmiddagen har ägnats åt rensning av Filippas lådor och skåp. Jag och min mamma har hjälpts åt (Filippa vilade men hon tog vid då jag slutade) Det är nog bra om hon får kolla igenom allt själv för ni som känner mej vet att jag är helt obarmhärtig då det kommer till rensning!! Har knappt någon sentimentalitet alls då det kommer till papper, brev, skolarbeten, teckningar och saker.....
 
Vissa saker vill jag såklart ha kvar men jag gör mej mycket hellre av med saker än samlar på hög!
 
 
 
 
-Ja vi kommer!!!!
 
 
Kolla in blicken på dessa två när dom fick syn på marängsvissen :)
 
 Bilderna är från midsommarhelgen och jag tänkte göra en riktig hög med glass, jordgubbar, grädde, maränger och chokladsås men jordgubbarna var helt slut då jag skulle köpa!!
 
Istället blev det en sviss med olika meloner och hallon vilket blev riktigt gott!
 
 
 
 
-Mmmmm när får vi börja ta??!
 
 
Nelly och Nikki med drömmande blickar
 
 
 
-Nu lassar vi på rejält!
 
 
 
 
 
Hoppas ni har en riktigt fin fredag själv kryper jag in på jobbet
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se