Grönt är skönt & Vintage

 
 
Här sitter jag och sträcker på benen...i en helt naturlig posé!
 
 
 
 
 
 
 
 
God morgon på er
 
Hoppas ni alla kan njuta av helgen och tar till vara på det underbara vädret.
Kanske någon som ska springa Stockholm maraton idag...eller hejja på någon ni känner, eller tillbringa dagen vid vattnet med vinden i håret, umgås med härliga vänner över ett glas kallt bubbel, ligga i hängmattan och läsa eller kanske pyssla i trädgåren.
 
Hur som så gäller det att leva i nuet och verkligen njuta här och nu. Tänk för bara några månader sedan när vi (läs främst jag...) spottade och fräste över all snö som skulle skottas , då var det just precis det här jag såg för min inre syn!
 
 
JUNI är här och detta är verkligen min månad, älskar!
 
 
 
 
 
 
Alltså här har vi vintage och återbruk i rakt nedstigande led.
 
Dessa gröna sköningar trippade min mami runt i på 70-talet och jag har använt dem under många år ...tror jag plockade fram dem första gången då vi skulle klä ut oss till hippies i tonåren och sedan efter några år såg jag dem med nya ögon och började använda dem för att de var snygga.
 
Nu har jag återigen plockat fram dem just för att de är snygga och supersköna!
 
Återbruk  
 
 
 
 
 
 
Liljor till bordet som förhoppningsvis slår ut när som helst!
 
Nu är det blomdoft i varje rum som gäller - syrener, liljekonvaljer, liljor.... som sagt ta vara på nuet och allt som växer ute!
 
 
 
 
 
 
Den fina klänningen kan man nästan kalla vintage för den har nog femton år på nacken skulle jag gissa...bra kvalité måste det vara för den är väl använd.
 
Jag köper sällan sommarkläder, nåt plagg per sommar kan det bli men de flesta har många år på nacken. De klänningar jag köper försöker jag hitta i ett snitt som går att använda i många år. Det är ju så sällan det är så här härligt väder och man kan använda dem....
 
 
Är i alla fall på jakt efter nåt snyggt till studenten och jag tror jag hittat den, en korallfärgad klänning från Saint Tropez.
Titta här KLICK  och ge mej gärna tumme upp eller ner! Har inte klickat på köp ännu...
 
 
 
 
 
 
Ha en härlig lördag
 
//PIllan


Korall är en vacker färg. Hoppas få se bild sedan.

"Gamla" skorna sitter perfekt på dig med eller utan naturlig posé. Tror att den korallfärgade klänningen kommer att klä dig perfekt - hur skulle det kunna bli på annat sätt;) Ha en bra helg!

Svar: Tack
Detsamma till dej😃
Pernilla/Pillan

Korall e så snyggt och du kommer passa super i den färgen som är så brun,kul med skorna och även de supersnygga.kramis

klänningen är superfin





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se