Klimatsmart och billigt

 
 
 
God morgon på er
 
 
 
Vaknar med en härlig lättad känsla för nu är Filippas lägenhet tömd och urstädad! Vi åkte igår morse kl 06 och rullade in på gården hemma igen 18, så precis 12 timmar tog det allt som allt!
 
 
 
Det var svettigt kan jag lova och att köra den långa vägen som är rätt så kringelkrokig (den "vanliga" vägen är under arbete så den går inte att åka) med släp tar sin tid.... Som tur var hade vi på hemresan underhållning i form av fotbolls-matchen på radion! Alltså hur spännande och radio-kommentatorerna är ju helt galna, så mycket lustigheter som flög ur munnen på dem :)
 
Här hemma hade min mamma lagat en god middag som vi glupsade i oss och sedan var det urlastning....ni anar inte hur mycket saker och möbler vi har här hemma nu!
Skulle behöva ha en rejäl loppis!
 
 
 
 
 
Idag tänkte jag tipsa er om att handla lite mer klimatsmart och Billigt!
 
Den kombon måste man ju älska
 
 
 
Min senaste leverans innehöll massor med kokosvatten, den perfekta törstsläckaren i sommarvärmen, köpte både med citron och annanas. 12 pack för 49 pix
 
Massor med snacks för salt vill man ju också ha i värmen....påsarna kostade 5 kr!
Oliver, majskakor, kokos-chips, godis, salladsdressingar och lite annat plock
 
Matsmart är ju såklart hemsidan och just nu fick man fri frakt på sin första order såg jag KLICK
 
 
 
 
 
Matsmart säljer mat som annars skulle ha slängts, det kan bero på överproduktion,förpackningsbyten eller ett bäst före datum. Ett bäst före datum innebär ju inte att maten är dålig (till skillnad mot sista förbrukningsdag)
 
 
När du handlar och lägger varorna i din "korg" så kan du samtidigt hålla koll på hur mycket av din leverans -låda som är fylld. På så sätt kan du reglera antal kollin.
 
 
 
 
 
Nikki var dock inte helt nöjd att jag köpt lakrits..... men se det är den här mamman! Mohahahaha det är ju sånt som jag älskar!
 
 
 
 
 
Nu önskar jag dej en skön torsdag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se