Middag på Banken

 
 
 
 
 
Vi tar ett skutt tillbaka till förra fredagen igen och själva studentdagen.
Efter alla aktiviteter som studenterna hade under dagen så var det dags för mat med sina familjer och vänner. Vi hade då bokat bord på restaurang Banken som är väldigt bra!
 
 
 
Det var Filippa, Nikki, Jag och A, mina föräldrar, Filippas pappa och farmor och gudmor Kamilla.
 
 
Jag och Kamilla gick dit och satte oss redan en timme tidigare för att sippa på varsitt glas vin vilket var lungt och skönt.... Fin miljö och trevlig personal.
 
 
Vi åt sedan toast med smögenröra innehållande både lax och räkor, till varmrätt åt hälften biff och andra halvan av gänget fisk (som var så god)
 
Efterätten bestod för mig av creme bruleé och för andra glass med olika bär.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Filippa bytte klänning till middagen och hade en klänning som jag köpt för länge sedan. På dagen hade hon en figursydd vit klänning som ni skymtat i tidigare inlägg. Vi hade även köpt en kort jumpsuit med spets så att hon skulle ha några ombyten att välja mellan!
 
 
Tänk att här satt hon med lunginflammation och kämpade.... stackarn! Hon är fortfarande sängliggandes och jag hoppas vi får provsvaren för levervärdena under dagen!
 
 
 
 
Finns det en creme bruleé på menyn väljer jag nästan alltid detta. En riktig favorit när det kommer till efterrätt men egentligen är jag en förätts-människa alla dagar i veckan! 
 
 
 
 
 
Idag har vi traditionellt midsommarväder här hos oss med grått, runt 12 grader och regn......vi har faktiskt inte några större planer alls inför helgen. Känner mej så trött på matlagning och festligeheter just nu!
 
En golfrunda med vänner i morgon bitti och sill-lunch är väl det som är spikat, sen får det nog bara bli lite soft umgänge.
 
 
Ha en fin midsommarafton och helg vänner!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se