Mamma 70 år

 
 
 
 
Glad Påsk på er alla!
 
 
Vi befinner oss i Storsjö kapell i västra Härjedalen i min mormors hus som numera tillhör min mamma och mina mostrar.
 
 
Igår på själva långfredagen fyllde min mami dessutom 70 år så det var kalas från morgon till kväll! Vi började morgonen med paket, bubbel och sång såklart. Vi är ett stort gäng här uppe så det blev skönsång i flera omgångar :)
 
 
 
 
 
 
 
Minstingen hjälper till med paketen. Valle är 3 år och alltså yngst, sedan är det åldersfördelat ända upp till 86 år!
 
 
 
 
 
 
Efter massor med timmar i ett underbart påskväder med pimpeltävling, skoteråkning, pulka, solning, skidåkning etc var det dags för det stora kalaset. Vi var runt 25 personer så det var dukat i flera rum för att alla skulle få plats.
 
 
 
 
 
A i samspråk med mammas morbröder som bor året runt här uppe i Storsjö. De har jobbat i många år i bland annat fjällräddningen så det finns många intressanta historier att lyssna på!
 
 
 
 
 
 
 
Åsså maten då.... massor med godsaker fanns på påsk-bordet som vanligt och lite extra mycket då det även var födelsedag!
 
 
 
 
 
 
Avslutningen gjorde ingen besviken med hembakade minisemlor, dammsugare, och två maffiga tårtor!
 
 
 
 
Idag på påskafton vaknar vi upp till ännu en strålande dag som uteslutande kommer att handla även denna om uteaktiviteter och mat!
 
 
Ha en fortsatt strålande påskhelg
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se