Bad varvas med golf

 
 
 
 
 
El plantio Golf resort
Yes eftersom vi bor på ett riktigt golfhotell så ägnas flera av våra dagar åt just golf. Jag har gått fyra rundor hitills och planerar för typ två till skulle jag tro. A däremot spelar alla dagar här nere och fler med honom. De har ingen större lust att ligga vid poolen hela dagarna så därför är detta toppen!
Vi är ju ett stort gäng här nere med 16 personer och vissa spelar inte alls golf.... Men att kunna kombinera såhär då alla kan göra det som passar just dem är väldigt bra
 
 
 
Igår var vi nästan alla ute på banan och jag tyckte det flöt på helt OK för min del. Man får inte ha allt för stora krav på sig själv och särskilt inte så här i början av säsongen!
 
 
 
Banan är otroligt fin och välskött och den sträcker sig runt hotellet och upp över ett mindre berg där utsikten är fantastisk!
Jag gillar den här banan för den är öppen och inte med allt för svåra hinder och passager... Det finns en del vatten och många bunkrar men absolut inte omöjlig för en "sån som mej"  ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nikki brukar hänga med de första 4 hålen sedan kliver hon av då vi passerar hotellet intill poolen. Hon står även en del på ranchen och tränar och även på putting-green. 
 
 
 
 
 
 
Laddade inför rundan
 
Igår spelade vi tre stycken 3-bollar och det är kul då man får nya spelpartners inför rundorna!
 
 
 
 
 
Nikki kör uppvärmining med Angela innan hon ska slå ut på första hål!
 
 
 
 
Här är det A som precis svingat iväg sin boll på första hål. 
 
Gänget önskar varandra lycka till och sedan skiljs vi åt efter "ettan". Såklart ser vi varandra under rundan och tjoar lite mellan banorna men först efter 18 hål avslöjas vinnaren..... Vi har pris till ettan och till den som kommerr sist varje dag!
Så här har man chans på två priser :)
 
 
 
 
 
Välklippta och snabba greener!
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag är jag uppe med tuppen för att skriva till er och har ännu inte bestämt mej om jag ska spela eller inte.... Vi har nämligen inte speltid förrän 12.40 vilket känns helt fel.
 
Gå ut precis när det är som varmast liksom..! Nja jag får käka frukost och fundera lite till!
 
 
 
 
Ha en toppentisdag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se