Hemma igen med trädgårdsarbete

 
 
 
Alltså vi har fått rapporter under semestern att vattenflödena är galet höga och jo nog är dem det alltid! Kolla vattennivån nedanför oss, flera meter högre än normalt och träden står i vatten!
 
 
 
 
 
Hej hopp
 
Hemma i Sverige igen och vad skönt att komma hem till mera värme! Vi landade strax efter 10 i går förmiddag, satte oss i bilen och brummade hem. Vilken grönska det hunnit bli under våra dagar i Spanien, så fint. Annat var det i fjol då det till och med snöade här hemma då vi var borta.....
 
 
 
Kvällen ägnades så klart åt Eurovision (även om vi var galet trötta...) Under omrötningen bara tittade jag och A på varandra och undrade -Va hände?? Från att fajtas om förstaplatsen fick Benji bara 21 poäng av folket och länder som legat hopplöst sist hamnade plötsligt topp 10...?! Galenskap måste jag säga
 
 
 
 
Den här dagen har uteslutande handlat om att göra vår/sommarfint på gården. Slitit som ett djur med gräs, rabatter, grävande och städning av altanen!
 
 
 
 
 
 
Här ska ni få se något riktigt märkligt.... Vi har ju vår stora fina sten som har haft en spricka rakt igenom. Denna har under sista åren börjat röra på sig och ena stenen vill vicka. Detta hade nu skett och min rabatt som tidigare sträckt sig längst hela ena sida hade plötsligt halverats och perennerna hängde liksom i luften!
 
 
Jag fick snabbt gräva en helt ny rabatt och flytta stackarna så jag hoppas de ska trivas på sin nya plats!
 
 
 
 
 
Så här ser det ut nu. Den vänstra stenen har fått slagläge och lagt sig till rätta där nere.
 
Kika nu här KLICK för att se hur det såg ut då vi flyttade hit! En smal spricka som påmindre om "Mattis-borgen" och man kunde kika igenom! Hallonbuskarna var också pyttesmå och nu fick jag kapa dem som tvingats ner under stenens tyngd!
 
 
 
 
 
 
Här under altanen fick jag gräva en liten rabatt för stackarna som blivit hemlösa..... Ska åka och köpa marksten så även dom får ett finrum som grannarna!
 
 
 
 
 
Nu ska jag lägga fram kläder inför morgondagen då jobb och skola kallar
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se