Nybakad 11-åring!

 
 
 
 
 
Här är hon min älskade pälskling Sessan som faktiskt fyllde 11 år förra veckan! Hon har ju funnits med sedan starten av bloggen som i april fyllde 8 år och hon dyker upp här inne lite då och då.
Idag får hon ett eget inlägg för den här dagen har handlat mest om henne ...
 
 
 
Vi hade tid hos veterinären för en besiktning då hon ju ändå är lite till åren kommen. Alltid nervöst att göra sådana besök för tänk om dom skulle hitta något fel?!
 
 
Både ifjol vid den här tiden och i år har hon haft en "dipp" kanske man kan kalla det. Då hon kräktes rejält och sedan inte ville äta på en dag..... Detta skedde i år precis innan vi skulle till Spanien....
Sessan skulle vara hos mina föräldrar (visst är det typiskt att sådant händer helt olämpligt) och jag bokade en tid hos vet. för att dom skulle kunna åka med henne dit.
Efter ett par dagar hos dem var hon dock precis som vanligt igen, åt, drack och mysde som hon brukar. Mamma ringde då vet och bokade en ny tid så jag istället skulle kunna åka med henne.
 
 
 
 
 
 
 
 
Sessan uppförde sig exemplariskt under undersökningen och man kollade ögon, öron, slemhinnor, päls, hjärtljud, körtal etc
 
 
Veterinären var mer än nöjd och sa att det var roligt att se en sådan fin 11-åring! Allt såg utvändigt bra ut och hon sa även att hon sett många "skruttiga" katter men att Sessan inte var en av dem!
 
Vi valde därför att inte ta några blodprover idagsläget utan bara hålla koll på om det skulle ske några förändringar som avmagring tex! Vi fick även maskmedel i form av droppar som man ger i nacken då piller är i princip omöjligt att få i henne! 
 
Kan verkligen vara på sin plats med en avmaskning då hon är en jägare av rang!
 
 
 
 
 
 
Så nu sitter jag här lycklig och lättad och ser henne nere vid vattnet i sitt rätta element, spanande efter eventuella byten som kan dyka upp!
 
 
Jag tänker också på vänner som har svårt sjuka barn, vilken fruktansvärd ångest det måste vara då jag blir helt förlamad bara katten visar minsta symptom.....
Fast hon är ju ändå en del av familjen och nästan som mitt barn♥
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se