Bring me a glass of wine

 
 
 
Precis så, kan du läsa detta -Servera mej ett glas vin!!
 
 
 
 
 
 
Tänkte tipsa er om ett mousserande vitt vin som verkligen föll mej i smaken. Det var ett av dem som ingick i våran "bubbel-provning" förra helgen!
Som jag skrev provade vi Cava, Champagne och Vitt mousserande och just det mousserande var gjord för mina smaklökar
 
 

Goldeck Grüner Veltliner Dry Sparkling

Den är gjord på 100 procent Grüner Veltliner, vilket är den största och mest eftertraktade vita druvtypen i Österrike. När ett "bubbel" kommer från Österrike kallas det en Sekt (precis som Cava är från Spanien eller Prosecco från Italien)
 
Österrike är faktiskt ett av världens ledande vinländer... vilket var news för mej! . Efter den stora vinskandalen 1985 har landet genomgått en smärre revolution och mycket litet av det gamla trista finns fortfarande kvar. 
 
 
 
Rent generellt är denna Sekt rätt lik en Prosecco, men är mer koncentrerad och har en högre ton av grapefrukt i eftersmaken. Så fort jag smakade på den trodde jag att det var en prosecco, väldigt lik för en amatör som mej!
 
Doft och smak har inslag av päron, äpple och citron, mineral karaktär, frisk och ett mer kryddigt avslut.
 
Släng upp 89 kr och servera den sedan väl kyld !!
 
 
 
 
 
 
På en 5 gradig skala ger jag denna 4!
 
 
 
 
 
 
 
Nu önskar jag dej en riktigt fin fredag!!
 
 
//PIllan


Haha, vilka härliga strumpor! :D

Svar: Ja!!😃👍🏼
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se