Italienska smaker

 
 
 
 
God morgon måndag
 
 
Här har vi fått ett tunnt litet täcke av snö inatt och det lyser genast upp den annars grå morgonen. Verkar som det blir en repris av förra veckans riktigt dimmiga och "o-soliga" dagar...
 
Jag börjar jobba först vid 13 idag så jag har en skön mjukstart med prommenad och yoga 
 
 
 
 
Tänkte passa på att tipsa om vin (fast det är måndag...) kanske någon som ska ta ett glas kommande helg? 
 
Jag är ett stort fan av Zinfandel-druvan och då både den från Californien och Italien. 1996 upptäcktes att den kaliforniska druvan Zinfandel är samma druva som den italienska Primitivo 
Zinfandel ger allt från lätta, fruktiga roséviner till smakrika rödviner med hög alkoholhalt.
 
Rödvinerna är ofta mycket fruktiga i både doft och smak, och påminner om björnbär, slånbär och mörka körsbär. Zinfandelviner är ofta fatlagrade och får då toner av vanilj, kaffe och choklad. Jag har vänner som tycker att Zinfandel är alldeles för söta men jag älskar den "runda" smaken!
 
I helgen hade vi en liten italiensk afton och då drack vi The wanted Zin
 
Detta vin kommer från Italien och har en mycket fruktig doft med fatkaraktär, inslag av mörka bär, choklad, vanilj och russin
 
 
 
 
 
Caprese-sallad är en favorit här hemma
 
 
 
 
 
 
 
Såklart serverades det pizza denna afton!
 
Lättsamt att göra i ordning och bara grädda precis innan servering
 
Jag toppade med tomatsås, italiensk salami, champinjoner, oliver, pesto och mozarella!
 
 
 
Ha nu en riktigt fin start på denna vecka
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se