Senaste dagarnas stressmage

 
 
 
 
Mina senaste dagars frånvaro beror helt på den här donnan, Sessan!
 
 
(Varning för kräkmagade, innehållet både det ena och det andra...)
 
 
 
I söndags började hon att kräkas - inget ovanligt för det gör hon med jämna mellanrum. Men detta fortsatte under måndag och tisdag. Allt hon fick i sig kom upp samma väg, från mat till vatten!
Jag kontaktade vet. under onsdag morgon och vi kom överens om att avmaska henne snarast då jag inte gjort detta sedan i våras...Jag vet ju att hon brukar bli såhär då hon får mask men det är som att min hjärna glömmer bort det?! Jag fick även en burk med recovery-kost som jag skulle ge i små portioner. Jag gjorde detta men hon fortsatte att kräkas och i morse hade vi tid hos vet.
 
Innan detta hade hon gått på lådan och jag såg att det nog fanns mask där i "korven"...
 
 
Sessan lät sig undersökas en stund men sedan var det inte längre roligt så vi "drogade " henne men även detta kämpade hon emot in i det längsta...till slut segnade hon ner och kunde inte göra motstånd!
 
 
Vet fick tömma hennes analsäckar som var helt överfulla och även urinblåsan. Hon tog en snabbodling och konstaterade hög dos av vita blodkroppar, alltså en pågående inflammation. Vi kollade igenom hela munnen, runt tungan och svalget så inget fastnat vilket det inte hade.
 
Hon är i övrig god kondition med fin päls och en hel del hull plus fina slemhinnor. 
Vetrinären ska nu göra en riktig odling men gav direkt en spruta mot inflammation plus att hon gav medel som ska "ludda" runt tarmarna och detta ska även jag fortsätta ge.
 
 
 
Nu har jag en riktigt trött och matt katt här hemma som bara går runt och tuggar fradga så hon ser ut som tomten (tungan och munnen lokalbedövades) men förhoppningsvis ska det nu bli bättre!
Fingers crossed
 
Detta har i alla fall resulterat i att jag haft konstant huvudvärk och en stressmage som heter duga. I går åt jag 1 dl soppa på hela dagen!!! Fick inte i mig något alls, hungerskänslorna var helt utslagna. Jag slocknade kl 19.30
 
Jag klarar inte alls sådan här händelser och bara maler alla tänkbara scenarier i skallen om och om igen... A säger att jag inte ska tänka på allt som kan hända utan ta det när/om det väl kommer, men det klarar inte min hjärna....
 
 
 
Nu hoppas jag att Sessan får bukt med sina parasiter eller vad det är för skit som oroar hennes mage
 
 
//PIllan
 
 
 






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se