Välgörande mysdryck!

 
 
 
 
 
 
Idag ska ni få "smaka" på en av mina favoritdrycker under denna årstid. Den är proppad med vitaminer, går snabbt att göras och kan drickas både varm och kall
 
 
Guldmjölk som den kallas tror jag inte att jag tipsat om tidigare här i bloggen?! Har haft den som favorit länge men ibland glömmer jag bort att blogga om allt....
Hur som nu är den perfekta tiden att prova denna även om den tidigare gått er förbi!
 
 
 
 
 
1 fryst banan
3 dl havremjölk
1/2dl blötlagda cashewnötter
1 msk torkad malen gurkmeja
2 dadlar
Några riv med ingefäran, jag gillar styrka! 
1/2 tsk kardemumma
1/4 tsk kanel
1/4 tsk svartpeppar
 

GÖR SÅ HÄR
Lägg allt i en blender och mixa noga tills den är riktigt slät!
 
Drick direkt eller värm den i kastrull innan du njuter av denna gyllene dryck
 
 
 
 
 
 
Gurkmeja är lite bittert i smaken men tillsammans med havremjölk, dadlar och andra kryddor blir det ett gott och smidigt sätt att få i sig allt det nyttiga. Kryddan är också utmärkt att kombinera med svartpeppar eftersom det underlättar upptaget ytterligare
 
 
 
 
 
Finns många olika recept på Guldmjölk och ibland kan jag även tillsätta kokosolja för extra fett. Nötterna ger ju även dom goa fetter.
Alltså du kommer känna dej nöjd och "tillfreds" då du druckit denna, sött och med en aning styrka
 
 
 
 
 
Hoppas ni har en trevlig tisdag
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se