Supertrevlig helg!

 
 
 
 
Swish....lika fort som den kom så var den över, helgen!
 
 
 
Men jag har verkligen haft en riktigt trevlig sådan
I lördags fyllde Tilda 4 år och detta skulle såklart firas. Jag och Nikki åkte över med många paket. Tilda var alldeles "till sig" av alla gäster och presenter så hon kunde knappt stå på benen :)
-Oj jag ramlar! ...hela tiden liksom, ha ha...
 
 
 
Som vanligt hade Kamilla bullat upp med kakor i massor. Jag är ju egentligen ingen kak-ätare men just vid detta tillfälle brukar jag gå loss på riktigt. Vet att det slutar med illamående och inget undatag i lördags.... Hade ändå grundat med rejäl grötportion och ägg men så mycket socker på en gång ger mej den effekten
 
Så Värt (en gång per år) för jag älskar Kamilla bakverk!
 
 
Det fanns min favorit dom små oansenliga sandkakorna som jag alltid får ett holy moment då jag äter! Saffransskorpor är en annan favorit
Stora saftiga kanelbullar, kokostoppar, mandelmusslor och självklart massa godingar med choklad!
 
Tårtan med 4:an på var magisk. den hade en fyllning av hjorton-mousse...alltså bland det godaste!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nikki var med och körde på lite Girl-power denna dag. Sådant gillas!!
 
 
 
 
 
 
Titta in i Kamillas mysiga sovrum!
Skulle kunna göra ett eget inlägg bara om hennes mysiga lägenhet.... Nu hade hon även fått helt klart i kök och hall, nya tapeter och platsbyggd soffa.
 
Så Snyggt
 
 
 
 
 
Ja ni ser ju....inte svårt att bli sockerstinn på det här kalaset liksom!!
 
 
 
 
 
Smakade aldrig dessa men det var tydligen något utöver för alla choklad-älskare, fyllning med en touch av konjak tyckte jag mej höra!
 
 
 
 
Kamilla och Tilda
 
Fyra år har gått sedan det blev raketfart till förlossning och Tilda snabbt ville ut! Jag fick springa in med andan i halsen men då hade hon redan hunnit ut...!!
 
Fick sedan det lilla knytet i min famn och där fick hon ligga i två tmmar innan Kamilla kom tillbaka (hon var på op) och fick sin efterlängtade lilla bebis.
Så dom första timmarna i livet spenderade Tilda med Tant Pernilla
 
Vi älskar dej skruttan
 
 
 
 
Blåsa ut ljus hör på tårtan!
 
 
 
 
 
Efter att vi firat Tilda var det dags för mej att umgås med kollegorna utanför arbetsplatsen. Vi hade jobbfest med diversee aktiviteter. Ljumma sommarvindar gjore det hela ännu trevligare då vi kunde vara rätt så mycket utomhus utan att frysa !
 
Jag hade jätteroligt men vet att det kommer en söndag så jag låg i sängen strax före spöktimman!
 
Därför var jag hyffsat pigg igår och kunde vara ute och fixa allt för vinter här ute. Klippte ner alla växter, ställde undan utemöbler, krattade alla löv etc
Skönt att ha allt fixat nu!
 
 
 
 
Nu kör vi ny vecka och börjar med denna måndag
 
Ha det gott
 
//Plllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se