Viktig månad

 
 
Välkommen oktober
 
 
Hux flux står det 1 oktober i kalendern och morgonen färgas lite lätt vit av frosten. Solen kämpar dock på så snart har den värmt marken så den åter blir grön igen
 
 
Jag startade denna måndag med stärkande prommenad och skön yoga stund. Bästa starten för kropp och knopp! Dessvärre har jag fortfarande problem med min högra sida...smärtan i bakbenet har nu vandrat en bit upp och lokaliseras just nu i skinkan. Irene justerade ju mej i höften under sensommaren och vi trodde då vi hittat problemet men nu vet jag inte om det kommit tillbaka eller är nåt annat...Ve och fasa om det skulle röra sig om någon disk i kläm!
Nåväl jag drar mej alltid in i det sista att uppsöka läkare så vi får väl se
 
 
Oktober betyder den rosa månaden med fokus på bröstcancer och även såklart cancer i allmänhet.
Igår gick jag och Nikki Walk of Hope för att samla in pengar till barncancerfonden! En skön runda fick vi och jag vann dessutom en fin lykta från Majas cottage. På kvällen såg vi Filmen om Alexander, så gripande! Så mycket livsglädje som avslutades i så mycket smärta....
 
Ikväll sänds Humorgalan till förmån för barncancerforskningen och fler gripande historier att vänta. Viktigt viktigt men jobbigt jobbigt....
 
 
 
 
 
Här har ni Nikkis "lördagsgodis"
Hon skulle absolut köpa Åre choklads Höstmys och senaste Elle för att Margaux Dietz var på omslaget. Hon bara älskar denna influencer och följer hennes dagligen på Insta och youtube!
Kan väl säga att detta blev något att en win win för min del då  all choklad inte riktigt passade Nikkis smaklökar och Elles målgrupp är väl inte riktigt en 8-åring ;)
 
 
Inatt kom A hem efter en vecka i Spanien. Med sig hade han en rejäl förkylning så nu är det fingers crossed att han inte överlåter bacillerna till oss övriga i familjen.....
 
 
 
Nu önskar jag dej en fin start på veckan
 
//PIllan


Rosa månad jobbig o viktig precis som du skriver, Jag har också en tjej som fullkomligt älskar att se på Margaux här hemma:)kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se