Patrioterna.....och idag går vi till val

 
 
 
 
 
Trots att jag har ledig förmiddag och skulle kunna ligga och dra mej under täcket så....här sitter jag nu, med en kopp kaffe och funderar hur den här dagen ska sluta!?
 
 
Filippa ska få gå till val för första gången i sitt liv och vi har verkligen följt alla debatter och gjort alla valbarometrar man kan tänka sig. Hon är verkligen intresserad och insatt.
 
Jag har bestämt mej och jag kommer stoppa olika valsedlar i de tre kuverten. Tycker nämligen att politiker inte alltid har riktigt samma åsikter i både kommun, landsting och regering!
 
 
Filippa var inte riktigt säker igår så vi får se om hon har sovit på saken inatt... jag har dock ingen riktig aning om hur hon tänker välja och jag hoppas verkligen hon röstar utifrån sina egna åsikter och där hon befinner sig i livet.
Jag tycker nämligen att man absolut inte behöver hålla fast vid ett parti genom hela livet utan jag röstar mer hur/vart jag befinner mej just nu och vilka frågor som berör mej mest i detta skede!
 
 
 
 
 
 
 
Många är nog oroade över Sveriges utveckling gällande ett visst parti och så även jag..... Därför var det med extra skräck och oro som jag precis läst ut denna bok, Patrioterna av Pascal Engman!
 
 
Pascal som är journalist i grunden kom ut med sin debut för exakt ett år sedan och efter ett tips hamnade den i mitt knä precis i dessa tider.
Boken handlar om vår samtid och det hat som tyvärr många drabbats av och när det når extrema höjder av radikalisering....
 
 
 
Oron sprider sig på Stockholms nyhetsredaktioner efter mordet på en kvinnlig journalist. Medarbetare som vant sig vid att dagligen få ta emot hot fruktar nu för sina liv.
Den unga Madeleine Winther på Nyhetsbladet har dock siktet inställt på något helt annat. Hon vet precis hur hon ska ta sig framåt i karriären och nu är hon på väg att göra ett rejält scoop.

Carl Cederhielm har lovat dyrt och heligt att skydda landet mot fiender. Han och hans båda medsvurna har satt samman en lista med tio namn. De ska hämnas dem som inte själva kan hämnas.

I ett land långt bort längtar en man hem till Sverige. Invånarna i den lilla staden är rädda för honom, han som arbetar som livvakt åt den vapen- och narkotikasmugglande ryssen.

Snart kommer deras liv att vävas samman och Sverige vakna upp till en ny, skoningslös verklighet. För Carl Cederhielm är dock uppdraget långt ifrån slutfört. Det är dags att eliminera nästa person på listan.
 
 
 
 
 
 
 
Den här boken är så spännande .
Intressanta personers historier som till slut vävs samman på ett inte alls försägbart sätt! Älskar sådana böcker där slutet inte är givet..... Jag blir nästan lite tom när jag läst sista sidan.
 
 
Efter att ha läst boken googlade jag lite på den och fann en glad för mej nyhet!
Fabrik Entertainment, bolaget bakom ”Bosch” och ”The Killing” har köpt tv-rättigheterna till thrillern.
 
Henrik Bastin som är VD på Fabrik (även Karin Bastins make som ju driver min favoritpodd Veckans Bläcka)
säger så här i ett uttalande
 
”Som svensk i USA kunde jag direkt se bokens attraktionskraft. ”Patrioterna” är en fantastiskt stark och effektfull berättelse om tiderna vi lever i. Jag kunde inte lägga den ifrån mig och ville att Fabrik skulle ge den till tittare världen över.”
 
Ja ni måste helt enkelt läsa denna lite mer Thriller-liknande bok!
 
 
 
 
 
Idag går Sverige till val så nyttja din röst 
 
 
//PIllan
 






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se