För sju dagar sedan

 
 
 
 
Ja för en vecka sedan var det dags att "skörda" min Kombucha!
Jag tappade upp vätskan i rena glasflaskor, fyllde på med hallon och ingefära och ställde dem sedan i ett hörn där inte solen kom fram. Den har nu kolsyrats naturligt, är vackert röd och redo att drickas. Från och med nu förvaras den i kylskåpet!
 
 
Kolsyrad det kan jag lova dej att den är! Som att sprätta en omskakad champagne och den smakade jättebra. Lite lätt vinäger (bara aningen) och hallon i massor!
 
Hoppas magen blir riktigt glad nu
 
 
 
 
 
Här har jag precis tappat upp den och nu en vecka senare är den riktigt härligt hallonröd!
 
 
 
Har fått tillbringa gårdagen i en solstol, gjorde inget annat än solade och läste, så skönt! Även ett par timmar idag på förmiddagen men nu är det snart dags för jobb igen.... men bara tre dagar sedan tar jag långhelg ;)
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se