Ledig annandag

 
 
 
 
 
 
Idag har jag äntligen en helt ledig dag denna påskhelg....som typ ändå är slut nu!
Men jag riktigt njuter i alla fall. Sov till 06.40 vilket får anses som en rimlig sovmorgon i min värld....
 
Tror jag har sovit i samma ställning precs hela natten?! Vaknade med en stel nacke och faktiskt en hel del träningsvärk .
Körde några få styrkeövningar igår men lastade på lite mer än vanligt och det känns, gött! Den där nack-stelheten är dock inte så skön så jag rullar ut min yoga matta.
 
Jag ÄR ju en morgon människa och jag Älskar att yoga just på morgonen MEN..... det är inte då jag känner mej som smidigast kan jag lova. Oj oj oj så stelt och gnisslande det är överallt. Jag gör det för att få igång blodcirkulationen och särskilt då jag är stel runt nacken (vilket annars leder direkt till huvudvärk för mej)
 
Vill jag yoga för att känna mej stark gör jag det då jag är riktig varm i kroppen, då kan jag verkligen få min maximala utdelning av välbefinnande!
 
 
 
På tal om huvudvärk...min migrän har börjat komma som i rejäla längre anfall. De är dock inte så kraftiga så jag blir liggande men ändå är dom svåra , jag blir liksom helt koko i kolan....
 
Redan i torsdags hade jag en smygande värk, som sedan blommade ut på jobbet under fredag förmiddag. Jag tog min spray och det släppte.
Men under eftermiddagen då jag hade varit ute och jobbat på gården med krattning bla så kom värken tillbaka och som tilltog med full kraft under kväll/natt. Jag vaknade flera gnger av att det gjorde så ont.
Klev upp 04.30 och tog min spray, började jobba vid 06 och det släppte där under morgonen.... Har upplevt att det oftare håller i sig flera dagar nu på slutet
Heljobbigt!
 
 
Idag kommer Nikki och A hem igen så det blir som vanligt igen....elller förresten kom på att A ska iväg redan i morgon bitti igen:(
Nåja framåt helgen blir det väl lilla familjen här hemma då och om drygt en veckar är vi fullstor familj då Filippa kommer hem och huserar över sommaren!
 
 
//PIllan
 






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se