När augusti känns okej

 
 
 
 
God morgon sköna söndag
 
 
När jag får vakna till detta då blir jag glad!
Just det här gör att augusti ändå känns okej, när mornarna startar med sol, dimman som dansar över vattnet, luften är så crispy att den går att ta på!
Då  då då....
 
 
Annars är just augusti ingen favoritmånad för mej. Det liksom bara "pangar" till och så vrider någon på stora höst-knappen redan typ bara nån dag in i månaden!?
Mörkret kommer ...inte ens smygande utan nu är det avstängningsknapp även där.
 
Jag sa till A att nästa gång jag har augusti-semester så ska jag utomlands, minst två veckor. Vi var ju det ifjol då min ledighet låg sent.
 
Nä här har ni ett riktigt "juni-barn" ~ försommaren det är min tid!
 
Men som sagt dagar som bjuds just nu, tumme upp!
 
 
 
 
 
 
Igår var jag och Nikki på ridskolan och hjälpte till vid hopptävlingarna som pågår i helgen.
Jag var ute på banan och lyfte rivna bommar och byggde om hinder. Jag som aldrig varit inne på en ridbana var tvungen att få tydliga direktiv!
 
Bara någon sa vad som skulle lyftas, bäras, släpas så gjorde jag det och fick namnet Snabba blixten! He he men när dom pratade om vilka typer av hinder-  Parallelloxer och stigande oxer stod jag som en fågelholk!? Säg bara vad jag ska göra, detta är grekiska för mej ;)
 
Eller förresten nu ljög jag lite, när jag tänker efter har jag faktiskt till och med medverkat och varit med i en klubbtävling i hoppning....men då var jag typ 10 år...!
 
 
 
Idag har jag inga som helst planer, ska bara slappa här ute och självklart även få in någon typ av träning!
 
 
 
 
Ha det
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se