Yogar igång veckan

 
 
 
Att starta som en krigare på morgonen ger mej energi!
 
 
 
 
Ja efter ledig helg så är det så skönt att jag inte börjar jobba förrän mitt på dagen. Jag får tid att samla energi för veckan som ligger framför mej.
Körde Nikki till skolan och sedan tog jag en liten prommenad. Men attans det är bara is överallt efter en period med alldeles för varmt väder och blåst! Kan inte förstå att det fortfarande är februari, då det mest känns som april?
 
 
 
Väl hemma rullade jag ut min matta och startade min yoga
 
Inga långa sessioner utan 20-30 minuter räcker
 
 
'
 
Eftersom jag har mina problem med ländrygg och benet så fokuserar jag på dessa områden. Försöker få upp flödet genom ryggen och stretcha ut baksidan av mina ben.
 
 
 
Googlar hela tiden på övningar vid diskbråck (även om jag inte har fått det konstaterat ännu...)
 
 
 
Genom instagramkontot Naprapatjonas har jag hittat ett program med övningar som ska vara bra för personer med diskbråck så jag har börjat göra detta två ggr per dag!
In och följ för det ffinns så mycket bra tips på övningar för alla
 
 
 
Min rygg ska förhoppningsvis hålla ett långt liv och jag jobbar verkligen på att det ska gå vägen!
 
 
 
Annars ska jag bara hålla mej hemma här innan jobbet för mellan 9-12 ska sotaren dyka upp här. Visst är det "tradigt" då man ska passa sådant?! Sen lär han väl skräpa ner här hemma också.... jag har iaf förberett och tagit ur allt sot som låg i våra kakelugnar och vedspis!
 
 
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se