Allt räknas

 
 
 
 
Nyss svettats ner golvet i vardagsrummet rejält!
 
 
 
 
Hade en plan att sticka till gymmet i morse men då jag hade en del annat att fixa här hemma innan jag börjar jobba så ville jag istället maxa tiden och valde att träna här hemma istället.
 
All träning som blir gjord räknas, spelar ingen roll vart den utförs bara den blir av, eller hur?!
 
 
Mitt huvud innehåller sedan länge en ganska stor katalog med övningar som jag kan bläddra i och plocka ur men om ditt huvud istället är fyllt med annat så ta hjälp av nätet!
Starta youtube och sök på det du känner för att träna, här finns allt!
 
Jättebra core-pass, rörlighetsträning, yoga, puls-pass .... U name It!
 
När jag tränar hemma på mattan kör jag alltid barfota fast jag kör en del hopp och skutt. Ett ypperligt tillfälle att få träna upp alla småmuskler i fötterna plus din balans.
 
 
 
 
 
 
 
Jag blandar som sagt pulsövningar med styrkeövningar och avslutar oftast med några rejäla genomkörare för magen.
 
Magen/bålen är ju involverad i de flesta övningar och rörelser vi gör så att ändå få in lite för enbart magen är viktigt!
 
 
 
 
 
Den här övningen bränner duktigt i framsidan av låren, "Omvänd finne" (kanske det märkligaste namnet på en övning) där du står på knä, spänner upp kroppen, pressar höften framåt så att rumpan spänns och sedan tilltar/feller sakta bakåt.
 
Du kommer ganska direkt att känna hur låren får jobba och du behöver inte alls falla långt bakåt innan musklerna börjar jobba, prova vettja!
 
 
 
Nu har jag även hunnit rensa i Nikkiss garderob. Fick ett mini-psykbryt då jag öppnade den i morse..... Sån röra och nej jag skyller inte detta på Nikki utan det blir ju lätt sådan oreda då massa för små kläder, sommarkläder, ärvda kläder på tillväxt ska samsas i ett litet utrymme!
Så nu rensade jag bort allt som ska säljas eller skänkas, hängde allt i ordning och vek fint.
Pju nu känner jag att jag kan andas normalt igen när jag öppnar där, he he
 
 
Ha en trevlig torsdag
 
//PIllan


Vad bra med inspiration på övningar hemma!

Svar: Ja, härligt- lycka till💪🏼
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se