Jag är tillbaka!

 
 
 
 
Hej kära bloggisar
 
Min längtan blev för stor, jag gillar ju att blogga så mycket och det är ju ett fantastiskt tidsdokument både för mig och min familj så därför är jag tillbaka!
 
 
 
Hösten tog verkligen musten ur mej....tror aldrig jag upplevt en mörkare mer deprimerande höst som den 2018 bjöd på!? Mitt humör var uselt och min energi långt under nollan! Men jag hoppas det vänder nu. Med julens härliga mys i ryggen och vetskapen att vi gått in i ett nytt år så känns det redan bättre!
 
 
 
Jag tänkte att ni ska ändå få se lite glimtar av vårt december som ju inte blivit visat ännu
 
 
Vi fick ju en helt magisk jul med gnistrande vitt täke som låg i träd och på tak så en riktigt White christmas med andra ord. 
 
Dock en rejäl köldknäpp där runt lucia, men så är ju vintern.
 
 
 
 
 
Jag fyllde huset med vackra blommor i vinrött och grönt, mina julfärger !
 
 
 
 
 
 
Nikki lussade i kyrkan med det "stora" lucia-tåget och det var absolut bland de bästa "tågen" jag sett då alla sjöng riktigt bra, ja till och med flera tärnor som sjöng solo.
 
Nikki är ju med i barnkören och dom är ju bara för söta!
 
 
 
 
 
 
Vi hade glöggmingel med vänner och just tiden före jul är min allra mysigaste tidpunkt på året.
Älskar att ha vänner över på mingel och plock och sitta och prata och mumsa på godsaker!
 
 
 
 
 
Julafton kom såklart även hos oss och den firade vi hos mina föräldrar (jag har dock jobbat hela jul-och nyårs-helgen så därför blev dessa högtider lite avsvalnade för min del)
 
 
 
Tomten knackade på och Nikki blev som vanligt helt stissig!
 
Hon vet ju att det är någon som är utklädd men kan liksom inte riktigt hantera det ändå ;)
 
 
 
 
 
Men då hon till slut tog mod till sig och gav Tomten en kram så tyckte hon att han luktade precis som pappa??!......
 
 
 
 
 
 
 
Som sagt även nyår arbetade jag men vi firade ändå som vanligt tillsammans med bästa vännerna Nicke och Carina. Hade dessutom lyxen att bli bjuden på middag så jag behövde inte tänka på att stå vid spisen och stressa med det!
 
 
 
Härlig trerätters middag, massor med bubbel, spel och skratt långt efter att Askungen tappat glas-skon på väg hem från balen!
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni alla haft en riktigt härlig jul-och nyårshelg och kanske ni fortfarande är lediga! Inte jag, jag gnetar på fram till i morgon men DÅ ska jag få helg!
 
 
 
Bloggen kommer att vara sig lik men jag har några små grejjer jag kanske får till! Har ni några önskemål om inlägg så hojta till är ni snäll!
 
 
 
//PIllan


Roligt att du är tillbaka!

Svar: Tack❤️
Pernilla/Pillan

Så kul att du är tillbaka! Så fina bilder från julen!

Svar: Tack❤️
Pernilla/Pillan

Roligt att du är tillbaka ,nu blickar vi framåt och god fortsättning ⭐️Kram

Svar: Tack! Ja det gör vi, Kram
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se