Lax till vardag och fest

 
 
 
Hej på er
 
Ikväll kör mina klasser i aerobics igång igen, ska bli kul och framför allt härligt att få svettas riktigt ordentligt! Spelar ingen roll hur kall jag är när jag kommer dit så går jag alltid därifrån genomsvettig med mascaran rinnande på kinden :)
 
Alltid skönt att ha något inbokat i träningsväg annars är soffan SÅ lockande nu när eftermiddag blir till kväll redan vid 15-tiden....
 
 
 
 
Hur har ni med matinspirationen nu när vardagen är tillbaka?!
 
Litee segt i kolan va...
 
 
 
 
Men du laga lax, lax är alltid rätt och går att variera i oändligheten känns det som
 
 
Mitt snabbaste vardagsrecept är att steka lax med salt och citronpeppar
 
Blanda potatis, broccoli och röd lök med olja på en plåt som går klara inne i ugnen (typ 25 minuter på 200 gr)
 
Sedan gör du en helt vanlig tzatsiki på gerkisk yogurt, vitlök och riven gurka PLUS att du slänger i lite hackad dill! Detta blir toppen till laxen
 
 
 
 
 
 
Låt laxen tina och sedan rinna av på ett apper innan du steker (om det är sådana frysförpackade)
 
 
 
 
Tzatsiki med dill smakar ljuvligt!
 
 
 
 
Ta da....knappt någon ansträngning alls och du har en supergod och nyttig middag!
 
 
 
 
 
Hoppas ni äter mycket fisk och grönt och väljer bort så mycket rött kött som möjligt! Det mår både kroppen och klimatet bättre av
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se