Massor med fukt och lugnande ingredienser

 
 
 
 
 
Hudvård älskar´t!!
 
 
 
Detta mina vänner är lyx som jag ägnar mej åt varje dag, ansiktsvård.
Jag får dock vara väldigt varsam då jag lider av rosacea och en hyper-reaktiv hud... så trist då jag hellre hade smackat på med massor med anti-ageing produkter men då slår huden bakut!
Här gäller det att hitta krämer som lugnar och dämpar rodnad.
 
 
 
Min absoluta favorit att göra jobbet är helt klart Paulas choice!
 
Jag handlar alltid detta på bästa Skin City KLICK väldigt bra service och snabba leveranser
 
 
 
 
 
Min hud verkligen törstar efter fukt och 2 - 3 ggr i veckan använder jag denna mask nattetid. Lägger ett rikligt lager innan sängen och låter den verka över natten
 
Återuppbygger huden, gör den mer motståndskraftig och lugnar rodnader. 
Extra lämplig för en normal till torr hud.
 
 
 
 
 
Min dagliga ansiktskräm är denna
 
En rik mjukgörare med lugnande komponenter och antioxidanter som reducerar rodnad, ger näring och balanserar huden. Innehåller bland annat jojobaolja och havre som mjukgör, ger näring och reparerar en torr och känslig hud
 
 
 
 
 
 
Skin Recovery Softening Cream Cleanser är en vattenlöslig, fyllig ansiktsrengöring för torr och extra känslig hud. Lätt att skölja bort och lämnar inga rester. Avlägsnar effektivt makeup och orenheter, samtidigt som den lugnar och stärker huden. 
 
Efter rengöring använder jag alltid Micellär vatten för att ta bort sista smutsresterna!
 
 
 
 
 
 
Till skillnad mot micellärt vatten som ska "ta" så ska istället en toner "ge"
 
Denna (till vänster) tar jag på direkt efter min rengöring (alltså tvätt plus micellärt)
En uppfriskande toner, med extra mild formula, lugnar snabbt känslig hud, särskilt vid symptom på rosacea. 
Fullmatad med en unik blandning av antioxidanter och antiinflammatoriska ingredienser, såsom havre och betaglukaner, som minskar förekomsten av rodnad och irritation samt hjälper till att reparera huden. 
 
 
 
 
 
 
Sist och minst är denna lilla tub från Avene denna köper jag på Apotea.se
Avène Antirougeurs Anti-Redness Concentrate är en lokalbehandlande kräm för rödblommig hud och synliga blodkärl i ansiktet. Krämen reducerar och förebygger rödhet samtidigt som den återfuktar, mjukgör och skyddar huden.
 
Jag tar den runt och på näsan där jag har synliga blodkärl!
 
 
 
Ja det var mina krämer som jag använder dagligen. Har i ett tidigare inlägg visat er lite annat i min hudvårdsrutin och den kan ni kika på igen här KLICK
 
 
 
 
Hoppas ni har en skön lördag
 
//PIllan


Det var riktigt bra tips, jag har hemsk hy så här års...

Svar: Ja bara finfina produkter👍🏼
Pernilla/Pillan

Men vilka bra tips!

Svar: 👍🏼
Pernilla/Pillan

Hudvård är ju så kul!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se