Nu vardag igen, jippi

 
 
 
 
God morgon måndag och välkommen helt vanlig vardag igen!
 
 
 
Skolan börjar först i morgon för Nikki men A åkte till jobbet i vanlig tid denna morgon och kylen är fylld med helt "vanlig" mat igen, fruktskålarna överfulla, allt godis uppätet eller bortslängt, julen pust väck och hemmet i princip dammfritt (ingen koll med lupp tack)
 
 
 
Alltså jag älskar verkligen vardagslunken, det är ju det som är största delen av livet.
Det där andra är ju liksom strösslet och det känns ju extra fint då det kommer men åhh vad härligt det känns att få in rutiner igen!
Nikkis aktiviteter som rullar igång, ständigt huvudbry vad man ska laga till middag, gnälla på att hallen ser miserabel ut, plocka i ur ur diskmaskinen (varje dag...)  glömma att köpa toapapper...ja allt det där ;)
 
 
För mej känns det dock inte så mycket att gå till jobbet i eftermiddag eftersom jag jobbat i princip varje dag sedan julafton men det är alltid lika roligt att träffa alla som varit lediga (dom är desutom sådär härligt gnälliga att dom gärna varit ledig några dagar till... ;)
 
 
 
 
 
Min frukost har just nu gått in i detta mood - grekisk yoghurt toppad med honung, valnötter och granatäpple, en kaffe och färskpressad juice med riven ingefära!!
Jag är en sann periodare och detta är min everyday treat just nu!
 
 
 
 
 
Ha en toppenmåndag
 
//PIllan


Den frukosten ser god ut! Och jag håller med dig om att det är härligt när den vanliga vardagen börjar igen, förutom det där med att ha huvudbry om vad man ska äta till middag, haha :D

Ha en fin start på veckan!

Svar: Ha ha ja det där med middag är ett ständigt dilemma...!
Pillan
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se