Såg en bra film

Bildresultat för get out film
 
 
 
 
 
Inte alls ofta jag ser filmer nu för tiden men jag hade sett ett tips på Nyhetsmorgon om Get Out.
En skräckfilm som blivit väldigt hyllad och även fick en Oscar för bästa orginalmanus. Filmen kom ut 2017 så den har alltså ett par år på nacken men jag hade inte alls hört talas om den innan jag fick tipset.
 
 
Alltså detta är en skräckfilm på ett nytt sätt, inte som jag tänker mej typ Saw eller liknande nej här är det en väldigt klurig och hemsk intrig som verkligen kryper under skinnet på mej!
 
 
Chris och hans flickvän Rose besöker hennes föräldrar över helgen. I början verkar familjen vara tillmötesgående, men under helgen leder en serie alltmer oroande upptäckter till något värre än han någonsin kunnat ana.
 
Helt i klass med The Shining som är min favorit gällande skräck! Kuslig är bara förnamnet och även om man börjar ana intrigen så är det så många detaljer som man får ihop först när slut-vinjetten rullar. Även ett par skratt fick jag till då Chris vän Rod har en hel del riktigt underhållande repliker!
 
 
Ja detta var verkligen en sevärd film, 4 av 5 får den av mej! Se Trailer här KLICK
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se