Bästa semestern

 
 
 
 
Hej Sverige och hej på er!
 
 
Nu har jag kommit hem till kalla Sverige igen.... landade i ett regnigt Östersund vid 22 i går kväll och låg i sängen vid midnatt.
 
Några timmar tidigare hade vi suttit i hotell-foajén och svettats!
 
 
 
Men vilken fantastisk resa vi har haft
 
Den har verkligen innehållit allt jag kan önska mej!
 
Tidiga mornar med promenader längst stranden. Svettiga träningspass följt av långa härliga frukostar. Slapp vid poolen med drinkar och skrattkramp. OCH väldigt tidiga kvällar....SEMESTER helt enkelt.
 
 
 
 
 
 
Jag delar upp resan i några inlägg så det inte blir så mycket åt gången.
 
Men vi bodde i alla fall i Playa de Palma, Can Pastilla på Vings Waterfront Sunprime hotell. Vilket toppenställe! Självklart med All inclusive vilket vi förmodligen tjänade in redan första tre dagarna med tanke på allt vi förtärde och drack;)
Fräscht och fint, allt från rum till sällskapsutrymmen. Vi hade rum med begränsad havsutsikt men där såg i både poolen och hela havet och bukten.... så topp med andra ord!
 
Här kan ni läsa mer om själva hotellet KLICK
 
 
 
 
 
Jättebra träningsklasser med toppeninstruktör, allt från yoga, HIIT, cirkelpass, step till den dagliga vattengympan.
Kl 12.00 vräkte vi ner oss i poolen och var med och jobbade och skrattade!
 
Så skönt att få röra på sig så mycket då vi som sagt åt och drack väldigt mycket....
 
 
 
 
Havet ligger precis nedanför hotellet och man tar bara en trappa ner för att ta sig dit. Här är en liten vik men 100 m bort finns den stora riktigt långa stranden om man vill ha sådan!
 
Åt andra hållet ligger en till strandprommenad hela vägen in till Palma med både gång och cykelväg.  Väldigt lugn och fin väg att prommenera - långt ifrån trafiken!
 
 
 
 
 
 
 
 
Gott om sittplatser både inne och ute i hotellets restaurang plus stora fina sällskapsytor inomhus också!
 
 
 
 
Vid det här bordet huserade vi oftast, med utsikt över poolen och nära in till maten!
 
 
 
Maten får ett eget inlägg för det förtjänar den plus lite annat smått och gott som ni också ska få se närmaste dagarna!
 
 
 
Nu ska jag laga en äppelpaj på de sista äpplena jag plockat här ute idag
 
 
//PIllan


Härliga bilder! Ser ut som att du haft det gött! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se