Currykyckling med nudlar

 
 
 
 
 
Halva veckan är gjord och idag har jag en träningsfri dag.
Ska endast ha lite självvård under kvällen med kropps-skrubb, dusch, inpackning etc. Väldigt skönt måste jag säga. Jag har tränat väldigt flitigt senaste veckorna, ja 6 dagar i veckan så nu måste jag vila idag. Eller måste och måste....jag vill bara vara hemma!
 
 
Den här vecka jobbar jag bara förmiddagar så jag är ganska trött på kvällarna vilket iof inte är någon nyhet ;) Men att gå och lägga sig strax efter 20 är kanske lite extremt. Me jag älskar verkligen att krypa ned i sängen och läsa en bok, dagens höjdpunkt... hahaha
 
 
Idag bjöd jag familjen på en smarrig kycklingrätt som jag tänkte att jag slänger ut receptet på!
 
Kycklingfilé
1 msk curry
3 msk sweet chili
3 msk chilisås
2 kycklingbuljongtärningar
1 burk kokosmjölk
salt och peppar
 
Strimla kyckling och stek i kokosolja, salta peppra och krydda med curryn
Rör sedan ner kokosmjölk, buljongtärningar och såserna och koka under lock i 10-15 minuter
 
Servera med risnudlar, stekta champinjoner och cashewnötter!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Enkel och väldigt god rätt
Brukar inte använda risnudlar så ofta men det är ju ett perfekt alternativ om man vill skära ned på glutenprodukter! De är ju väldigt smaklösa men med denna kyckling med lite kryddig smak blev dem perfekt tillbehör!
 
 
 
Nu ska jag inta badrummet och stanna där nån timma!
 
 
//PIllan


Det ser jäääättegott ut, verkligen :D Jag är glad för att du tränat bra och ändå jobbat alla dagar, det peppar mig att göra samma :))

Svar: Ja det var gott! Kul att du blir peppad😊 hejja dej!!
Pernilla/Pillan

kan man ha nåot annat än kokos mjölken? cury är ju got o annat men inte det ser gott ut ändå mumms o skoj me recept
kram fin kväll

Svar: Använd matlagningsgrädde istället😊
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se