Egen havredryck

 
 
 
 
Fredag!!
 
Vaknade vid 06 och tassade upp och det började faktiskt att ljusna efter en liten stund!
Hur härligt!??
 
Var helt inställd på morgon-spinning och tog på mej träningskläderna..... men kände att den där onda tanden gjorde sig påmind och med en riktigt hög puls som spinning alltid medför så tror jag att det skulle göra riktigt ont! Däför blev det ändrade morgonplaner och lugn yoga istället
Gäller att alltid försöka lyssna på kroppen istället för att följa planen i alla lägen!
 
 
Jag ska absolut också ta en promenad om en stund, väntar bara på att solen ska börja värma lite mer. Det var runt -15 så lite varmare får det bli först.
Gick en riktig lång runda igår mitt på dagen, åh vad härligt med solen som värmer ansiktet igen.
 
 
 
 
 
 
Idag gör vi egen havredryck här i bloggen
 
Så enkelt och perfekt till dina smoothies!
 
Häll 1 liter vatten i din blender
Tillsätt 2 dl havregryn och en nypa salt
Mixa mixa mixa
 
Sedan sätter du en tratt över en ren glasflaska och antingen en riktigt finmaskig sil eller en bomullshanduk 
På detta sätt får du bort resterna från grynen
 
 
 
 
 
Jag fick spola rent silen ett par gånger under processen och såhär ser "slammet" då ut
 
 
 
 
Förstå hur mycket billigare detta är än att köpa i affären!!
 
 
 
Jag jobbar i kväll och resten av helgen men ska börja packa åt Nikki.
Hon ska ikväll på pyjamas-party med övernattning och sedan hämtar A upp henne i morgon bitti och dom åker vidare mot fjällen. Sportlov ska firas där uppe fram till tisdag då dom kommer hem igen.
 
 
 
 
Ha en fin fredag vänner
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se