Semla + gröt!

 
 
Ny vecka och vi har kommit fram till februaris sista!
 
Wow äntligen ser vi ljuset i tunneln igen
 
 
 
Plus att det är fettisdag i morgon. Gillar ni semlor?!
 
Jag kan äta om det är en riktig hembakad med egen mandelmassa men det händer liksom inte att jag ställer mej och gör egna..... därför hoppar jag nästan varje år över just semlor!
 
 
 
Men idag bjöd jag Filippa på den godaste gröten nämligen semmelgröt!
Så himla gott och det blir som en efterrätt fast det egentligen bara är gröt!
 
 
 
 
 
 
Skummig havremjölk tpooar hela denna härlighet!
 
 
 
 
Alltså detta mina vänner är som bomull i kropp och själ
 
 
 
 
Här har ni ingredienserna som du behöver för att göra denna smarriga gröt
 
 
 
 
Blanda 1 dl mandelmjöl med 1 msk kokossocker och typ 1 msk havremjölk till mandelmassa
Koka ihop 2 dl havregryn med havremjölk och vatten, kardemumma och en nypa salt
 
Burken med kokosmjölk har du förvarad kallt så du kan skeda ut det översta lagret, själva kokosfettet och vispa den med elvisp. Ta i en gnutta vaniljpulver
 
Lägg upp gröten med mandelmassa, kokosgrädden, rostade mandelspån och toppa allt med skummad havremjölk
 
 
 
 
Vi slevade i oss detta på nolltid, så himla gott alltså!
 
 
 
Nu ska jag bege mej till jobbet men prova gärna detta recept!
 
 
//PIllan


men oj, hur härligt att börja dagen med semmelgröt!!

Svar: Ja smarrigt!!
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se