Kräftskiva i januari

 
 
Söndag kväll och vi är nu hemkomna från fjällvärlden
 
 
Haft en riktigt mysig helg med skidåkning och häng med vänner. Lördag förmiddag åkte vi längdskidor ut på fjället. Detta är verkligen inte min starkaste gren men jag tycker det är väldigt skönt. Kul också att göra nåt alla tillsammans.
 
 
Sedan åkte vi hem till vänner och slappade en stund innan vi drog vidare på after ski. Mycket mer folk än vad jag hade förväntat mej så här efter nyår och innan student ski week.
 
 
På kvällen var det äntligen dags att duka upp med massor med goda svenska kräftor som legat till sig i våran frys sedan i höstas! Tillsammans med goda tillbehör blev det en utsökt januari-middag, väldigt lyxigt !
 
 
 
 
 
Så himla gott med kräftor, sörplade och åt tills munnen kändes som den var doppad i ett saltkar!
 
 
 
 
 
Vi hade västerbottenpaj, egen aioli, bröd, olika ostar och lite pizza med rom-topping och såklart iskalla bubblor
 
 
 
 
Vännernas alldeles nybyggda stuga som vi också passade på att övernatta i så vi även kunde ta sovmorgon och långfrukost!
 
Nu blir det en tidig kväll här och uppladdning för en ny arbetsvecka
 
 
 
//PIllan


Guuuud så jag blev sugen på kräftor nu. Det är mitt bästa!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se