Riktig proteingratäng!

 
 
Men jisses vad det har blåst här inatt....
 
Vaknade av något ljud och det visade sig vara stormen som ven och en brandvarnare som hade slut på batteri..... Gah!! Drog täcket över huvudet och lyckades somnade om men sedan vaknade jag igen av att A var uppe och stökade runt på nedervåningen.
Då hade han också vaknat av pipandet och att kära Sessan spydde.... härligt?!
 
Dessutom fick vi hem en riktigt sjuk Filippa i går. Hon är så dålig med hög feber och värk överallt, stackarn. Då är det mycket bättre att ligga hemma hos mamsen än i en stuga full med partysugna kompisar!
 
 
 
************************************************************************************
 
Idag ska ni få recept på en riktig protein-bomb!
 
Perfekt att svänga ihop en vardag som denna
 
Du behöver
200 g philadepiaost
2 dl riven ost
4 ägg
1 dl grädde
400 g färs (jag använder veggie)
2 dl creme fraiche
tomater
röd lök
tacokrydda
 
Värm ugnen till 200 grader
Smörj en ugnsfast form
Vispa ihop ägg, philadephia,hälften av osten och hälften av grädden
Häll i formen och grädda i 20 min, ta ut och låt svalna
Stek färs med kryddan och blanda i creme fraiche plus återstående grädde
Häll färsen i formen, fördela tomater och skivad lök plus riven ost över
 
Grädda i 20 min
 
Servera med sallad
 
 
 
 
 
Väldigt gott och mättande!
 
 
 
 
 
Idag ska jag ta och städa här hemma innan jobbet så jag sätter fart redan nu!
 
//PIllan


Det låter nästan som den tacogrtäng jag gjorde igår, men då låg köttfärsen i botten och täcket ovanpå. Mumsigt! Jag ska prova ditt recept.

Svar: Aha! Ja prova denna med😊
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se