En glad pensionär

 
 
 
 
Förra veckan var det dags för en av våra favorit-kollegor, Janne att göra sitt sista pass!
Han och jag har jobbat väldigt mycket tillsammans och när klockan var slagen så sa jag att nu loggar du ut för allra sista gången! Vilken märklig känsla det måste vara och det tyckte han själv med.... Som att han bara ska på semester liksom.
Blir nog först efter sommaren som han verkligen inser att det blir inget mer jobb!
 
 
 
Vi bjöd i alla fall hem honom till mej och firade av honom med en mysig och smarrig middag.
Tog mat från Ica  (Norrlandsplanka med både lax och rostbiff bla) och skålade först i bubbel och sedan drack vi vin till den goda maten.
Den rökta laxen var verkligen supergod!
 
Nu blir det istället Filippa som går in och tar över Jannes jobb.
DEt betyder att jag och Filippa kommer jobba rätt så mycket tillsammans..... blir säkert bra ;)
 
 
 
 
 
Nöjd nybliven pensionär!
 
 
 
 
Detta vita vinet gillar jag väldigt mycket och tror jag tipsat er om tidigare
 
Gnarly Head är en pinot gris som  trivs bäst i svala klimat, som i Alsace, södra Tyskand och norra Italien. Pinot gris har lite olika namn beroende på var den växer. I Tyskland och Österrike kallas den ruländer eller grauburgunder och i Italien går den under namnet pinot grigio.
 
Fruktig, något druvig smak med inslag av gula plommon, päron, kryddor, mandarin och äppelblommor
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till efterrätt hade Katarina gjort en sån där smarrig semi freddo med nutella, kalasgott helt enkelt!
 
 
 
 
Det är så himla trevligt att få umgås med kollegor utanför jobbet så på fredagskvällen var det fest igen, utomhus med bland annat kubb.
Janne avslutade på topp kan man säga :)
 
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se