Grönkålspesto med valnötter

 
 
 
 
Här hemma fortsätter sjukstugan men Nikki har varken feber eller hosta.
Däremot ligger hon omgiven av ett mindre berg av snor-papper... hon är lite som i den där reklamfilmen!
Riktigt genomsnorig helt enkelt. Men direktiven är ju glasklara så här kör vi hemma-skola.
 
 
 
Hon klev upp i morse och efter fruksot körde hon ett matte-pass och sedan jobbar hon med svenska. Just nu har hon lunch ;) och då får hon titta på youtube...!
 
Själv har jag tagit min dagliga promenad och laddar för en eftermiddag på jobbet. A kommer hem lagom tills jag åker!
 
 
 
Tänkte tipsa er om denna enkla och väldigt goda pesto.
 
Pesto är ju en riktig smakhöjare som jag använder till mycket. Gott til fisk, kyckling och alla möjliga pastarätter.
Nu hade jag tex spagetti med veggie färssås och slängde på denna peston som extra piff, så gott!
 
 
 
 
 
 
 
Bara att slänga ner grönkålen (bara bladet, stammen tar du bort) en klyfta vitlök, några bitar av hård cheddarost och valnötter.
 
Låt detta gå ihop och tillsätt sedan olja så du får en fin koncistens!
 
 
 
 
Här åt jag peston som lite topping på min torskrygg, men den passar till allt möjligt!
 
 
 
 
 
Nu ska jag åka på jobbet
 
Ta hand om er
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se