Snabbt och gott mellis

 
 
 
 
Snacka om aprilväder ute idag!!
 
Vaknade att det smattrade på rutan och en stund senare vräkte snön ner...
Hade planerat för en morgonpromenad men den ställdes kvickt in!
Däremot skickade Filippas en bild från Vemdalen och där strålade solen från en klarblå himmel så hon satt ute och gassade...Lyllo
 
 
Jag har i alla fall varit och handlat åt mina föräldrar idag. Inte så dom inte går ut men dom tycker själva att det är onödigt att gå just till mataffären där det är mycket folk.
Hade en lång lista med mej men mycket var slut och en hel del hyllor gapade tomma. Lite galet det här kan jag tycka.... när ska folk äta av alla bönor och konserver?? Vetemjöl var också helt slut, antar att alla numera bakar själva... ;)
 
 
 
 
Tipsar er om ett gott mellis idag tortilla med bladspenat
 
 
 
 
 
Detta behöver du
 
Tortillabröd
Bladspenat
Mango chutney
Röd lök
Creme cheese
 
Gör en röra av chutney om creme cheese. Ta hela förpackningen ost och blanda med 3-4 msk chutney
Salta och peppra
Bred smeten på tortillabröd
Lägg på skivad lök och rejält med spenat
På med ett till bröd
 
Grädda i ugn
200 grader i ca 10 minuter, du får hålla koll och ta ut när dom börjar bli lite bruna
Ta ut och låt svalna
Skär sedan upp i trekanter
 
 
 
 
 
 
Jag mumsade mina tillsammans med matchande smoothie, mango och spenat!
 
 
 
 
 
 
I morgon är det fredag hörrni ;)
 
 
 
//PIllan


WOW vad sexigt för att det ser så nyttigt ut!!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se