Pasta med sparris

 
 
 
God morgon onsdag
 
Jag har en ledig förmiddag och ska strax sätta fart med att städa huset. I morgon ska vi tacka av en kollega här hemma hos mej så det får bli en tidig helgstädning!
Ute ser vädret ut att ha gjort en helomvändning, vilket iof meteorologerna redan flaggat för men värmen kommer tillbaka lagom till helgen, fingers crossed!
 
 
Idag bjuder jag på en gudagod pastarätt!
Detta är absolut ingenting för lchf-anhängare eller kaloriräknande personer utan detta vänder sig direkt till er alla som älskar pasta, grädde och ljuvlig parmesan ;)
 
Ta en pasta av lite bättre kvalitet, jag valde ICA selections Lumaconi som är jättesnäckor så såsen liksom fångas upp riktigt mycket!
 
500 gr sparris
400 gr pasta
3 dl grädde
1 grönsaksbuljongtärning
1 tsk svartpeppar
2 dl kokvatten från pastan
2 dl riven parmesan
saften från 1 citron
 
Koka pastan med salt i vattnet
Ansa bort den nedre delen avsparrisen och skär resten i bitar. När 2 minuter av koktiden av pastan återstår slänger du ner sparrisen också
 
Koka upp grädde och buljongtärning plus svartpeppar. Addera 2 dl av pastavattnet och låt bubbla i ca 4 minuter. Ta av från värmen och tillsätt osten och citronsaften, rör ihop
Häll av den färdigkokta pasta, lägg på ett stort fat och häll över såsen.
Rör om och toppa med prosciutto!
 
Alltså detta mina vänner är som himmelriket!
 
 
 
 
Att äta sådana stabbiga pastarätter är inget jag gör dagligen men just därför blir det extra extra gott dom gånger jag gör det! MUMS
 
 
 
 
Nu ska jag sparka igång dammsugaren här!
 
Ha det så fint
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se