God och nyttig snabb-rätt

 
 
Hej på er
 
Hur har ni det så här i mitten av kallaste januari?! Här hade vi - 22 i morse men solen strålar och trääden är full med snö så vackert, inget snack om saken!
 
 
 
Jag promenerar mycket, eftersom det är vad min kropp tillåter just nu...hoppas jag känner mej något bättre till veckan så jag kan börja köra på med ben-träning i alla fall!
Väldigt trist att vara skadad men nu är det som det är och det är bara att acceptera.
 
 
Idag bjuder jag på en riktig favorit-rätt
Gnocci med parmaskinka och kyckling, alltså det är så gott.
*Gnocci går verkligen att använda till det mesta.
 
 
 
 
 
Jag börjar att fräsa på hackad parmaskinka eller en serrano, salt och gott ska det vara. Slänger ner gnocci och på med lite olivolja
Låt detta gå tills gnoccin fått lite gyllenbrun färg
 
 
 
*
Nästa gäng till stekpannan är grönkål, blad spenat, soyabönor vitlök och flingsalt.  Även detta får gå några minuter och lägg det sedan på tallriken där gnoccin väntar!
 
 
 
 
 
Sist ut i stekpannan är finskuren kyckling filé.
Krydda upp med salt och peppar och stek igenom allt.
 
 
 
 
 
Toppa rätten med den varma kycklingen och har du hemma rekommenderar jag även att du strör över krämig fetaost som får smälta in i rätten!
 
Alltså detta är SÅ gott!!
 
 
 
 
 
 
I eftermiddag kliver jag in på jobbet och blir kvar där hela helgen.
A och Nikki åker därför till fjällen och jag blir solokvist här hemma.... Men det finns alltid att göra mella arbetspassen...eller hur?!
Om inte annat så har jag börjat kolla på Familjen Bridgerton på Netflix, älskar kostymdraman!
 
 
//PIllan


Verkar mycket gott !!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se