Äntligen Middagsklubb

 
 
 
 
 
Jamen äntligen var det träff med Middagsklubben igen efter en alldeles för lång tid.... men vi vet ju alla vad det beror på!
 
 
 
Nu var det Irene och Torbjörn som bjöd in oss redan under eftermiddagen till deras sommarstuga och vi startade ute på deras flotte/brygga.
Där serverades bubbel och sedan knäckig rabarberpaj. Sakta gled vi med flotten neråt mot deras stuga och solen sken, fåglarna kvittrade, vattnet glittrade och humöret på topp!
 
 
Efter lite snack och stärkande drycker drog vi oss in i deras magnifika lusthus som är nästan helt i glas. Fantastiskt vackert och mysigt!
 
Där serverades till förrätt cesasar-sallad med räkor  och iskallt vitt vin!
 
 
 
 
Brygghäng och "catch up" snack efter ett långt uppehåll ifrån varandra
 
 
 
 
Förrätten är serverad
 
 
 
 
Värdparet Torbjörn och Irene
 
 
 
 
 
 
 
Varmrätt
 
Grillat hjort-entrecot , grillad tonfisk, hasselbackspotatis på både vanlig potatis och sötpotatis
Sparris med hasselnötssmör
Picklad röd lök
En brynt smör sås i syfon som var helt gudomlig
 
 
 
 
 
 
 
Magisk mat och goda vänner....livet hörrni!
 
 
 
 
Dessert
Hemgjort rabarberglass, rabarber-sirap, grädde och jordgubbar
 
 
 
 
 
Efter all mat blev det som vanligt paketleken med tema sommar.
Jag knep faktiskt tre finfina paket!
 
Jag , A och Nikki sov över och morgonen efter tog vi ett uppfriskande morgon- dopp, (första för mej i år). Sedan serverades frukost på bryggan... så himla mysigt!!!
 
 
 
Nu vill jag aldrig att sommaren ska ta slut!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se