Novent

(null)





Ni som fortfarande kikar in här trots att jag inte är så aktiv, Tack!


Jag vet inte riktigt varför men jag fotar inte så mycket som förr och har inte riktigt samma driv för bloggen som förr… däremot vill jag inte sluta med den för den är ett fantastiskt tidsdokument för mej själv! 

Kan alltid plocka fram datum osv för olika händelser som hjärnan annars förträngt!


Nåväl i helgen har jag börjat smyga in advent lite här och där. 
Inte stjärnor och ljusstakar det blir denna veckan men hyacinter och amaryllis i olika uppsättningar! Älskar mycket blommor i adventstid!

Novent är ju en sammanslagning av november och adevent och liksom en förklaring till att man tjuvstartar med pynt redan i november. Jag verkar inte ensam om detta utan det verkar snarare vara en ny regel :)

Jag satte även en saffransdeg och jag älskar verkligen lussebullar!!

Nu går vi i alla fall in i adventsveckan och till helgen väntar två julbord för min del!


Ha det
//PIllan


Jag älskar oxå att blogga nu. Särskilt nu när jag har en ny 😉

Novent passar utmärkt för mig! Det är ju så mörkt nu... en längtar efter adventspynt!

Vad gott det lät med lussebullar! Får nog faktiskt bli ett julbak här hemma snart!

Jag undrar var den vita muggen med snöflingan på kommer ifrån?

Svar: Tror den är från saga form🙂
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se