Baktips...



Skulle svänga ihop en sockerkaka för nån dag sedan. Alla ingredienserna på plats...
Nej vaniljsockret var slut.
Hmmm vad göra??
I kylen hade jag en alprosoya med vaniljsmak så jag bytte ut vätskan mot denna och det blev supergott!

Plain sockerkaka fast med Pillan-touch

50 gr margarin
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl Alpro soya med vaniljsmak

Smält smör och låt svalna
Vispa ägg och socker poröst
Blanda mjöl & bakpulver rör sedan ner i äggsmeten
Tillsätt smöret och Alpro Soya, rör tills den är jämn och slät
Häll upp i smord och bröad form
Graädda i nedre delen av ugn ca 45 minuter i 175 grader

//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se