Vintips och värsta natten...



Här är det supergoda vinet som vi druckit av i helgen. Jag är absolut ingen vinexpert, började dricka rött först efter 30... Men detta tycker jag var otroligt lättdrucket ett riktigt "pratvin" eller partyvin kanske;)
(Tack BL för jag antar att det var du som tipsat A om vinet...)

Inatt har varit den "värsta" hitills i Nikkis och vårat gemensamma liv... Stackars lilla skruttan har fulla halsen med slem och kan knappt andas. När hon skulle lägga sig för kvällen igår så hostade hon så mycket så till slut kom hela dagens maginnehåll över hela mamman och halva dubbelsängen:(

Den här dagen får bara lunka på så tar vi timma för timma. Även jag känner av min hals men jag ska verkligen försöka tänka bort detta!

Annars bjöd gårdagen på en jättetrevlig tjejdag med en härlig kakbuffé! Lite shopping blev det också:)

//PIllan


sv: handy & handy vet jag inte riktgt.. ha ha



Älskar verkligen rött vin, så detta måste verkligen testas!



Usch visst är det hemskt med såna nätter..usch..

Ush låt inte nåt skoj med lillan alls! Hoppas det blir bättre snabbt! Vi är lite spända med på bebis men än så länge har jag bara sammandragningar så inte några tecken på riktiga värkar men det får gärna sätta igång. kram till dig

Vilken tuff natt, stackars er :-(



Men vinet är ju galet gott! Testa Cline också om du gillar Zinfandeldruvan. Går inte av för hackor :-)



Kram & Trevlig kväll!

Så lite så. Ville ha ett bra matlagnings och dryckesvin till fjällen så jag bad A köpa Zome Sin, 215kr för en bag in box. Fungerar riktigt bra för såser, att marinera med och trevligt att dricka.



Skulle jag rekommendera en zinfandel så blir det:

Gnarly Head, Old Vine Zinfandel (nr 6597) 89kr



Finns även som bag in box.



Alltid kul att försöka träffa rätt med vin och mat. :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se