Måndag och Kalorier



Knäppte inget kort på efterrätten i lördags så ni får titta på pics från tv-bänken.
Ägg från Affari och lampan IKEA.


Vi startar upp måndagen med receptet på den vita kladdkakan som jag bjöd på i lördags:)

250 g vit choklad 
200 g  smör
3 ägg
2 1/2 dl strösocker
2 msk konjak
2 dl vetemjöl

Glasyr:vit choklad
150 g
2 dl vispgrädde

Sätt ugnen på 175°.
Hacka chokladen. Smält smöret i en kastrull. Ta från värmen och tillsätt chokladen och rör om tills den smälter.

Vispa ägg och socker poröst. Rör i choklad, konjak och mjöl.
Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar botten, ca 24 cm i diameter. Grädda i nedre delen av ugnen 30–35 min.
Låt kakan kallna och ställ i kylen.

Glasyr: Hacka chokladen. Koka upp grädden. Ta den från värmen och tillsätt chokladen och rör om tills den smälter. Låt glasyren halv-stelna ca 5 min i kylen. Bred glasyren över kakan och låt den stelna i kylen. Sikta över florsocker.

Jag serverade min med melonbitar och vaniljgrädde
Prova denna, tror inte ni blir besvikna....

//PIllan




Go morron!

Låter mums det där!

Tar gärna receptet på din gryta oxå

;)

Trevlig dag!

/ Malin

Den där kladdkakan lät ju helt klart ätbar! :-) Köpte förresten en likör 43 i helgen så nu ska här blandas roliga drinkar framöver!

åå älskar de äggen vill med ha, ska nog bli ett nästa år. Härlig er påsk ser ut att ha varit! Visst är det lite för kallt nu kan det få bli vår som du sa. kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se