RabarberFrallor

 
Himmelskt goda nybakta! Jag njuter mina med smör och en bit brieost, yummie!!
 
 
 
Ca 16 st
 
250 g rabarber i skivor
3 msk socker
50 g jäst
50 g smör, rumsvarmt
2 tsk salt
2 dl grovt rågmjöl
ca 9 dl siktat dinkelmjöl
 
 
Koka upp rabarber, 2 ½ dl vatten och socker i en kastrull.
Häll det i en bunke, låt svalna till 37°. Tillsätt jäst, smör, salt och det mesta av mjölet.
Arbeta degen smidig, den ska vara ganska lös.
Jäs under bakduk ca 45 min.
Sätt ugnen på 225°. Häll ut degen på mjölad bänk och dela den i 16 delar.
Lägg på plåtar med bakplåtspapper. Låt jäsa ca 10 min.
Grädda bröden i mitten av ugnen 12–13 min.
Låt svalna på galler
 
Kanske något för frukosten i midsommar :)
 
Kram PIllan
 
 


Vad gott det ser ut! Ett recept jag absolut ska testa:)
kram Åsa

Verkar fantastiskt gott för en rabarbertok som mig =)

mums det där såg inte fel ut! Gud vad jag blev sugen nu då, typiskt att jag ser detta när jag är hungrig. kram

Dessa frallor verkar ju helt underbara!

Kram!

Ååh så gott det lät=)

så himla gott :)

Åh vad gott det låter med rabarberfrallor!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se