Call Girl

 
:) ja bilden har inget med överskriften att göra mer än att det är jag och jag såg ovanstående film i söndags och tänkte skriva några ord om den....
 
Var och såg filmen Call Girl i söndags och den var helt OK.
Varken dålig eller superbra men med en helt otrolig scenografi....! Kunde lätt ha varit filmad 1976.
Allt och då menar jag Allt är exakt i detalj som årtalet, fantastiskt!!
 
Filmen handlar ju mest om dessa utsatta småtjejers perspektiv. Där finns i princip inga vuxna som tar ansvar för dem, föräldrar som inte orkar bry sig, personalen på ungdomsvårdskolorna som mest är slappa och poliser som inte lyssnar på dem....
Fruktansvärt och såklart ännu mer hjärtskärande då det finns en sann historia i grunden till manuset....
Betyget blir i alla fall 3 av 5 med många plus för "rekvisitan"
 
//PIllan


haha skön bild.

kika gärna förbi min blogg ifall du vill, driver en musikblogg om mitt liv i London. sväng förbi och lyssna på en liten låt xx annars ha en kanondag

Har funderat på om man skulle gå och se den, men då kanske man kan hyra den när den kommer ut på DVD istället. Vilka härliga lockar du fått till!

Kramar

Kul med bio men som sagt det är inte det är en film som motsvarar förväntningarna. Själv längtar jag som en tok att få komma iväg i biomörkret. kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se