Ett nytt recept , tack!

 
 
Mozarellapasta med kräftstjärtar
 
Hacka och fräs en lök
Slå i 3 dl grädde samt en halv burk röd pesto  (tänk på att röd pesto är ganska stark så om mindre barn ska äta så kanske du ska välja den gröna varianten... annars Go Red)
Krydda med nån nypa flingsalt och en pressad vitlöksklyfta
Blanda nykokt pasta med en halv påse babyspenat och "ett gäng" körsbärstomater samt en burk avrunna kräftstjärtar
Häll över såsen och blanda i en mozarellaost skuren i bitar
 
Det här receptet fick jag av en kollega och jag gillar det jättemycket. God och smakfull "rörihoprätt"
 
Jag som skulle hinna så mycket ikväll.... Men jag knoppade in bredvid Nikki och sov bort en timma drygt! Suck fär väl skjuta måstena tills i morgon då jag är ledig ;)
 
Hann i alla fall träna tidigare ikväll. En riktig genomkörare med kondition 30 minuter uppdelat på löpband, stakmaskin och roddmaskin 10 minuter vardera. Sen direkt in i gymmet där jag höll ett högt tempo vilket gav en skönt hög puls!
 
Nu en kopp te och några hårdbrödackor!
 
//PIllan


Det där receptet låter verkligen som nåt i min smak, ska absolut testa ! :-)

Åh, vad gott det låter. Är inne i en period då det känns som det bara blir samma & samma mat så nya recept är perfekt! Dagens middag blir Mozzarellapasta med kräftstjärtar! Tack!

Ser gott ut. Det ska jag prova!

Tack för ett super gott recept! Jag tog faktiskt och skivade tunna skivor kallrökt lax på. Det var också gott. Omtyckt av barnen med!

Tack för ett super gott recept! Jag tog faktiskt och skivade tunna skivor kallrökt lax på. Det var också gott. Omtyckt av barnen med!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se