Lördag med mina tjejer!

Kvällens krydda blev basilika som är en favorit hos både mej och mina Girls!
 
Lövbiffar som fylldes med creme cheeese och några basilika-blad, Nikki assisterade!
 
Filippas speciale, tomat- och mozarellasallad
 
....osså en Italienare till mamman (när A ändå var borta....)
 
Precis så soft och skön som jag önskat blev min lördagkväll!
God middag med mina ♥ som satt ner t.o.m efter vi ätit upp en stund, så vi kunde prata om ditt och datt ;) Sedan blev det häng i soffan framför Körslaget (usch sicket trist utbud det är på lördag-kvällar) som slutade med att bara mami var vaken!
 
Middagen kan jag förresten dela med mej av då den både var enkel och god
 
Fyll lövbiffar med smaksatt färskost och några basilika-blad, rulla ihop och fäst med tandpetare
Stek tills de fått fin färg och lägg dem åt sidan en stund
I med resterande färskost, ett par dl creme fraiche och en skvätt vatten plus en köttbuljongtärning
Vispa ihop och koka upp
I med köttbitarna igen så allt "gottar ihop sig"
 
Jag och Filippa åt ugnsbakad sötpotatis till och Nikki fick pasta som tillbehör
 
//PIlan
 
 
 
 


God mat och gott fin, underbart för magen och själen!

Mmm italienare gillas.....Själv somnade jag kl tio på soffan, så roligt sällskap var jag en lördagskväll....Kramisar Tina

En riktig myslördag ser jag! :)

Oh la la la vad gott det såg ut! kram

Det såg fantastiskt gott ut :)

Men vad det där såg gott ut! Ska försöka lägga det receptet på minnet. kram

Så enkelt och så smarrigt. Ser jättegott ut!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se