God morgon Granola

Kesella, Bara Bär och hemgjord Granola, gotti start på morgonen!
 
Burken är fylld med bara godsaker precis i min smak!
En kopp kaffe och en färskpressad apelsin-shot , gör frukosten komplett
 
Recept på Granolan/Musli
 
1 dl nötter valfri sort
4 dl fiberhavregryn
1 dl riven kokos
1dl koncentrerad äppeljuice
1/2 dl honung
1 msk kanel
1 msk kardemumma
1/2 dl gojibär
1/2 dl torkade aprikoser
1/2 dl pumpakärnor
1/2 dl linfrö
 
Hacka nötterna
Blanda havregryn, kokos och nötter i en bunke
Rör ihop äppeljuice, honung och kryddor i en skål
Ringla över grynblandningen
Föredela detta på en plåt med bakplåtspapper
Tillaga mitt i ugnen på 175 grader i ca 15 minuter, rör om efter halva tiden
Ta ut och låt svalna
Tillsätt sedan bär, pumpakärnor och linfrön
Förvara i burk med lock
 
Jättegott, testa!
 
//PIllan
 
 
 
 
 
 
 


Tänkte precis i morse att jag skulle vilja testa göra granola! Så ett recept var ju perfekt!
Kul att jag hittade hit!

Ha en bra måndag!
Kram Malin

Gud vad gott det låter och inga konstigheter, det vill jag verkligen testa:)

granola är verkligen såå gott!

mumsigt! :) ha en fin kväll. kram

Måste prova ser jätte gott ut =)
Kramiz G

ÅHHHH vad gott det ser ut :) måste provas snart

Ny post ute....en butik för alla kreativa kuddnarkomaner :)

Jag passar på att önska en riktigt solig GLAD PÅSK

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se